t.A.T.u. a másik oldalamon! www.gportal.hu/autoklub
t.A.T.u. a másik oldalamon! www.gportal.hu/autoklub
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Látogatóknak!
 
Link doboz
 
Idő
 
Dátum
2025. Július
HKSCPSV
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
<<   >>
 
Társalgó
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
AutoKlub és Little Boy



Mutass ide!(és nem megijedni!(Link)
 
Little Boy's page
 
Időjárás
Animált Széltérkép

12 órás Animált Széltérkép Magyarországról

 
Hírek és tesztek
Hírek és tesztek : Egy régebbi BMW teszt

Egy régebbi BMW teszt

Ninó Karotta  2005.11.24. 11:38

A 316-os nem a dinamikájával nyűgöz le. Istenverte balszerencséje, hogy BMW-nek született, különben a gyenge közepes 105 lóerős teljesítményt nem olvasnánk ilyen mordul a fejére. De sajnos a név kötelez(ne), így jogos a kritika. Továbbá még csak nem is arról van szó, hogy 1600 köbcentiből még ráolvasással se lehetne vérmesebb motort faragni, elég sokaknak sikerült. Ha pusztán a lóerőszámot nézzük, szinte mindenkinek. De ne csak a lóerőszámot nézzük.

Teszt: BMW 316i Bavaria

Sokért nem adnám

 

A 316-os nem a dinamikájával nyűgöz le. Istenverte balszerencséje, hogy BMW-nek született, különben a gyenge közepes 105 lóerős teljesítményt nem olvasnánk ilyen mordul a fejére. De sajnos a név kötelez(ne), így jogos a kritika. Továbbá még csak nem is arról van szó, hogy 1600 köbcentiből még ráolvasással se lehetne vérmesebb motort faragni, elég sokaknak sikerült. Ha pusztán a lóerőszámot nézzük, szinte mindenkinek. De ne csak a lóerőszámot nézzük.

 

A mentségek sorát a civilizáltság nyitja. A motor szinte rezzenetlen, pont BMW-be való. Ügyes hangmérnöki munkával sikerült elérni, hogy pörgetve belülről az akusztikai élmény is a soros hathengeresekre emlékeztet, bár csak annyira, amennyire a napszúrásos tuareget a délibáb emlékezteti az oázisra. Ezt ellensúlyozandó kívülről kehes hörgésnek hangzik, de szerencsére van légkondi, így sose kell leengedett ablakkal közlekedni.

A viselkedése is olyasmi, mint amit a korábbi kétliteres 12 szelepes soros hathengeresektől megszoktunk az 5-ös sorozat nehéz testében. Úgy gyorsul, ahogy egy aerobiksztár egykezes fekvőtámaszt csinál: mosolyog, de titokban alaposan össze kell szorítania a záróizmát.

Mindegy, egy autó nem pusztán a gyorsulásról szól, és a 316-os azért messze

nem annyira borzasztó, amennyire könnyű prédája az iróniának. Vezetni igazából meglehetősen jó. Váltogatni érdemes, na nem mintha attól szárnyra kapna, de magas fordulaton tényleg szép a hangja, és a váltó hamisítatlan BMW.

A futómű a lustaság tökéletes partnere, a motorhoz illően lágy, de azzal ellentétben tetemes tartalékai vannak. Ha a sofőr balszerencséjére nagyon hosszú, nagyon meredek lejtő alján baktat elé a rénszarvas, bátran ki lehet kerülni. Emellett kényelmes és halk. Az útkarbantartók a 316-os tulajdonosok miatt nyugodtan elmehetnének munkanélküli segélyre, fel sem tűnne. Egy 330 Ci-ből sikoltva kidobná az ember, de itt pont nagyon jó, a mániákusoknak meg amúgy is rendelhető hozzá sportfutómű 85 400 Ft-ért.

A BMW reklámjaiban egykerekű bicikliként igyekezett beállítani a mostanra domináns többségbe került elsőkerékhajtású autókat, ami jó sok szemet szúr erősen. Szerintük meghajtott kereket kormányozni kiforratlan gondolkodásra vall. Erről most itt nem beszélgetünk, de a BMW-k vezetési élménye erős érv az igazuk mellett. Keresztbe rakni a 316-ost csak szadista provokációval lehet, és akkor is csak futó pillanatokra (és célszerűen kikapcsolt menetstabilitás-elektronikával), de ez amúgy is olyasmi, mint Spéter Erzsébetet megkérni, hogy néhány lépcsőt másszon meg nekünk kézállásban. Nem fair.

Erzsébet ilyen kérést sosem teljesítene, ha mégis megpróbálná, bízna benne, hogy a lépcsőház aljában ugyanúgy hat légzsák várja, mint a BMW-ben. Lefelé gurultában talán a négy tárcsafék és az ABS utáni vágy is halk sóhajt csalna ajkaira. Biztonsági felszereltségben nincs panasz a Hármasra. Az NCAP nem tesztelte, csak az elődjét, az csúnyán ripityomra tört. A jelenlegi modell biztosan jobban teljesítene. Az új Ötöst már tesztelték, az biztonságosnak találtatott. Persze autót nem törni vesz az ember, hanem vezetni. Legtöbbször.

A vezetés általánosságban kellemes, nyugodt, eseménytelen, mint a csendespihenő egy elegáns mediterrán nyugdíjasotthonban, halk salsa mellett. Jó futómű, jó kormányzás, jó váltó, minden rendben. A fogyasztás inkább 10 liter alatt mint felett, ez örömteli, bár ebben a kategóriában nem a legfontosabb. A specifikált végsebesség 200 km/h, ez lehet igaz, de idehaza nem találtunk elég hosszú egyenest, hogy kipróbáljuk. Ó, és persze nem is szabályos.

A térkínálat elöl normális, hátul szűkös, de elmegy. A belső igényes, gusztusos és nem túl érdekes. Nincs ölelő kényeztetés vagy fellengzős fényűzés, normális funkcionalitás van. Német autó, presztízsmárka, alapmodell.

Az alapmodellség némileg sántít: a 316i az opcionális Bavaria csomaggal érkezett hozzánk. Eszerint 99 000 forintért van benne ködlámpa, business-nek keresztelt rádió, fedélzeti computer, automata klíma, és könnyűfém kerekeken gurul. Normális esetben ez az extralista 572 000 forintba kerülne, a megtakarítás tehát tetemes.

Van itt azonban egy másik megközelítés is. Az ember 6 504 000 forintért kap egy az átlagosnál jóval magasabb presztízsű, jó minőségű, elegáns, kellemesen vezethető, gyenge autót. A Bavaria csomaggal már a felszereltséggel sincs olyan nagy baj. A csomag nélkül azonban bizony meglehetősen fapados. Ezzel szemben azért a 6,6 millió forintért, amennyibe Bavariástul kerül, 2,5-ös V6-os Ghia Ford Mondeot vagy kétliteres Citroen C5-öt lehet kapni néhány kategóriával feljebb. Esetleg kétliteres turbó Saab 9-3-mat, közeli vetélytársként, másfélszer több lóerővel, légkondi nélkül. Persze egyik sem BMW.

A BMW-k kultusza mindenekelőtt a rendszerint tényleg nyakszirtborzolóan jó vezetési élménynek köszönhető. Ehhez a 316-os gyenge. A 318-as valamivel jobb, de majd' kétmillió forinttal drágább. 320-tól fölfelé a legenda jogos, de az indulóár verdesi a 10 milliót.

A 316-os így azoknak való, akiknek a presztízs sokat jelent, imádják a BMW-t, nagyon tehetősek, és soha nem sietnek sehova. Az autó szép, tulajdonképpen jó is, csak a valóban nagyon jó testvérek árnyékában kicsit csenevésznek hat. Kezdő yuppie-k és nyugdíjközeli német üzemorvosok ideális választása. Ajándékba kapni jó, a saját pénzét meg mindenki költse, amire akarja.

 
Névnap és dátum
 
Bölcsességek
 
Ennyien jártak már itt
Indulás: 2005-05-12
 
Autós cikkek
 
Little Boy ajánlata
 
Extrák,scriptek
 
Szavazz!
Szavazz!
Mit tegyek még a honlapra?

Tuning cikkeket
Képeket
Videokat
Hagyd így!
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Rally-s kép
saras vazze
 
Ladák egymás közt...
lada vs lada
 
Legyen a kezdőlapom!
Beállítás Kezdőlapnak!
 
Érdekes...

 
Ha már a Trabi sebességnél tartunk: A német rajongók képesek voltak 240 (!) km/h-s sebességet kierőszakolni egy Papírjaguárból, még a mieink "csak" 190-nél járnak. :-)

 
Kereső

Google

 

* Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.