Hamarosan itt a Mercedes S65 AMG
Erősebb ugyan nem lett, de így is a csúcsot képviseli saját kategóriájában a Mercedes luxuslimuzin sportváltozata. Az új S osztály AMG változatának tervezésekor aligha erőltette túl magát a Mercedes tervezőgárdája: szinte teljes egészében már meglevő elemekből rakták össze az autót. Az új karosszériához már korábban elkészültek az optikai kiegészítők, a hajtásláncot pedig egy az egyben az elődmodellből vették át, így csak a kerámia tárcsás fékberendezés és néhány apróság említhető a valódi újdonságok közt.
Az S65 AMG ugyanazt a hatliteres V12-est kapta meg, amelyet az előző, azonos nevű típusból már ismerhetünk, és ez egyáltalán nem véletlen. A két turbófeltöltővel felszerelt szörnyeteg teljesítménye 612 lóerő, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 1000 Nm, ami így is jóval több a szükségesnél. A váltó is ugyanaz az ötsebességes, kézzel is kapcsolható automata maradt, egyrészt mert állítólag ez az egyetlen olyan szerkezet, amely elviseli a félelmetes nyomatékot, másrészt mert egy ilyen erős motor mellett teljesen felesleges több sebességi fokozat. Valószínű, hogy a V12-es váltó nélkül is boldogulna az óriási karosszériával, hiszen már 1000-es percenkénti fordulatszámnál 570 Nm-t képes leadni, így erre az ötsebességesre is inkább takarékossági megfontolásokból van szükség. A sportos S osztály persze megy, mint a bolond: 4,4 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-t, és 13,3 másodperccel a rajt után már 200-zal száguldhat. A végsebességet elektronika korlátozza 250 km/h-ra, de a Mercedesnél azokra is gondoltak, akiknek a vásárlás után a sebességhatároló kiiktatása az első dolguk: a sebességmérőt 360-ig skálázták.
A legkevesebbet talán a futóművön kellett változtatni. Az Active Body Control fantázianevű rendszer már a kisebb teljesítményű változatokhoz is elérhető, így csupán az elektronika beállításain kellett változtatni. A fékeket ugyanakkor teljesen átdolgozták: a kettős, úszó ágyazású első féknyergek állítólag minden eddiginél jobb fékhatást biztosítanak, de jóval egyenletesebben működnek, mint fix társaik. Elöl 390, hátul pedig 365 mm átmérőjű kerámia féktárcsát találunk, amelyek minimális mértékben kopnak, és a fékhatás-csökkenésre is kevésbé hajlamosak nagy igénybevétel mellett, mint a célból készített társaik. A nagy fékeknek persze nagy hely kell, de a 19 hüvelykes alufelnik persze látványosságnak sem utolsók a 255/40-es első, és 275/40-es hátsó gumikkal együtt.
A csúcstechnikához egy ilyen sportos luxusmodellnél persze nemcsak feltűnő külső, de egyszerre kényelmes és sportos belső is jár. A kategóriában kötelező gyakorlatnak számító bőr kárpitozás és az elmaradhatatlan fabetétek mellett némi alumínium díszítés is jutott a vezető környezetébe. A legmeghatóbb részlet mégis a fedélzeti számítógép RACETIMER nevű funkciója. Ennek közúton kevés haszna van, annál jobban jön viszont versenypályán. Megjeleníthető a legjobb és az átlagos köridő, a legnagyobb és az átlagos sebesség, és még számos adat, ráadásul ezek között a kormányon található gombokkal válthat a versenyző hajlamú S65 AMG-tulajdonos.