Meglepő lépésre szánta el magát a Ford: pénzügyi nehézségei ellenére 1,2 milliárd fontot juttat patinás, de hosszú évtizedek óta veszteséggel működő luxusmárkájának. Két éven belül ez a második alkalom, hogy a Jaguar nagyobb összeget kap anyavállalatától, de ez érthető is, hiszen a brit márkánál nem csak a fejlesztési költségeket kell fedezni, de az óriási veszteségeket is.
2004-ben 430 millió fontos negatív mérleget produkált a luxusmárka, egy évvel korábban pedig több mint 600 millió, és úgy néz ki, ebben az évben sem lesznek sokkal jobbak az eredmények. Ennek ellenére a Ford egyelőre ragaszkodik a Jaguarhoz, sőt, a felesleges kapacitás felszámolása, és az elbocsátások mellett is folytatódik az intenzív fejlesztőmunka, amelynek célja a márkaarculat gyökeres átalakítása. Többé nem akarják megszorongatni a Mercedest, a BMW-t vagy az Audit, sokkal inkább arra törekszenek az újabb modellek tervezésekor, hogy nagy haszonnal eladható autók sorakozzanak a kínálatban, amelyeket viszonylag kis mennyiségben - évi 10-15 ezer példányban - is megéri gyártani. Ehhez azonban le kell cserélni a jelenlegi modellek jelentős részét és az új XK bemutatásával még csak a folyamat elején tart a Jaguar.
Korábban a pletykák szintjén felmerült a Jaguar eladásának lehetősége, de úgy tűnik, a Ford vezetése nem válna meg szívesen a nagy múltú márkától, annak ellenére sem, hogy éves szinten az anyavállalat is milliárdos nagyságrendű veszteséggel működik. A Jaguar eladásai az idén jelentős mértékben csökkentek: az év első 11 hónapjában az Egyesült Államokban 34,4, Európában pedig 23,1%-kal csökkent az értékesített autók mennyisége: a két legfontosabb piac eladásai összesen is alig haladták meg a 85 ezret.