Ha csak a tanulmányautók közt is, visszatért az 1960-as évek vége: Detroitban láthatóak a korszak három legnagyobb izomautó-legendájának korszerű változatai. A Ford Mustang már nem újdonság, meg is hódította Amerikát és a világot. A Dodge Challengert, amely sajnos csak tanulmány, már korábban bemutattuk, ám a GM nagy dobása, a Camaro Concept csak most kerül sorra.
A General Motors néhány éve egy laza csuklómozdulattal megszabadult a Chevrolet Camaro/Pontiac Firebird sorozat utolsó tagjaitól, de nagyon hamar rájöttek, hogy ez hiba volt. Így most az ausztrál Holden Monaro átcímkézett változatával, a Pontiac GTO-val próbálják felvenni a harcot a Ford Mustang és a Nissan 350Z ellen, de az ezredszerre átszabott Opel Omega a V8-as motor ellenére sem az igazi. Ezért aztán megígérték hogy elkészítik az új Camarót, addig pedig egy szép tanulmánnyal próbálják fenntartani az érdeklődést.
A tanulmánynak az 1966-os, első Camaro szolgált mintául, és azt kell mondanunk, a GM jól nyúlt a kényes témához. Megtartották a nagy klasszikus csodálatos hullámzó övvonalát és a hatalmas motorháztetőt, de a tető alacsonyabbra került, akár egy hot-rodon, az autó orra pedig morcosabb lett mint valaha volt. Az elöl 21, hátul 22 hüvelykes felnik is kifejezetten jól állnak a felújított Camarónak, pedig ez az autó messze nem olyan óriási, mint a Dodge Challenger. A hossza 4,73 méter, a szélessége 2,022 méter, a magassága 1,344 méter, a tengelytávja pedig 2,803 méter. Így sokkal közelebb áll a legnagyobb ellenfélhez, a Mustanghoz, mint a Challenger. A GM mérnökei elég kiszámíthatóak,
ha sportos tanulmányt kell készíteni. Ahogy már oly sokszor, most is előszedték a Corvette LS2-es blokkját a maga 400 lóerejével és a hozzá kapcsolódó hatsebességes kézi váltóval. A hengerlekapcsolásra is képes motor persze tökéletes választás. Amellett, hogy piszkosul erős, még azzal is el lehet dicsekedni, hogy kíméletesen hajtva 8 liter benzinnel is megelégszik országúton egy ekkora karosszériában. Az autó futóműve és fékrendszere szintén napjaink gyermeke: hátul merev tengely helyett multilink felfüggesztés lapul, és mind a négy kerék mögött 355 milliméteres hűtött tárcsafékeket találunk.
Abban persze legfeljebb reménykedhetünk, hogy a retro-Camarót lelkesen fogadják Amerikában, így az évtized végére várható szériamodell is valami hasonló hátborzongatóan erőteljes szépség lesz, és nem egy újabb kompromisszumoktól hemzsegő négykerekű a Pontiac GTO mintájára, amely a kutyának sem kell.