A Fiat elkészítette a Panda 4x4 feltűnőbb változatát. A külsőségei miatt leginkább egy 90 fokon kimosott terepjáróra emlékeztető Cross persze nem újdonság, sőt, mondhatjuk, hogy ez a jelenlegi Panda sorozat legrégebben ismert tagja. A kerek lámpákkal és az óriási oldalsó műanyag idomokkal még a
Fiat Simba fedőnevű tanulmányon találkozhattunk 2002-ben, majd átfestve,
Panda SUV néven ismét bemutatták 2003-ban.
Most a Panda 4x4-hez képest mintegy 3000 eurós felárral és persze sok extrával kapható is lesz. Az autó műszaki szempontból megegyezik a Panda 4x4-essel, bár a Crosst kizárólag 1,3 literes, 70 lóerős dízelmotorral készítik. Akárcsak kevésbé feltűnő testvére, az állandó négykerék-hajtásnak köszönhetően ez a Panda is jól teljesít terepen, viszont csigalassú; 18 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-s tempót, és papíron 150 km/h-val képes haladni. Cserébe viszont takarékos: átlagfogyasztása 5,3 liter 100 kilométeren, vegyes ciklusban mérve.
A Panda Cross a Bologna Motor Show-n mutatkozik be a nagyközönség előtt december első napjaiban, és várhatóan már az idén meg lehet vásárolni.