Sem új terepjáró, sem tágas orrmotoros túrakocsi nem készül, inkább a Gallardo újabb változatainak fejlesztésével vannak elfoglalva Sant'Agata Bolognesében. Az információk a Lamborghini első emberétől, Stephan Winkelmanntól származnak, aki egy holland lapnak nyilatkozott nemrég cége terveiről, méghozzá elég nyíltan.
![](http://index.hu/cikkepek/totalcar/magazin/hirek/lamborghini/plus/.gdata/cikk/gpc_nespadapv.jpg)
A korábbi pletykák, amelyek szerint egy 2+2 üléses, orrmotoros kupé és egy, az LM002-est idéző terepjáró készül a Lamborghininél, ezek szerint nem többek alaptalan spekulációknál. A Lamborghini vezetője szerint elsősorban azért nem foglalkoznak a kínálat ilyen irányú bővítésével, mert ezek a kategóriák már az Audi vadászterületének számítanak, és szeretnék elkerülni, hogy a jövőben bármiféle átfedés legyen a két gyártó kínálatában.
![](http://index.hu/cikkepek/totalcar/magazin/hirek/lamborghini/gallardonw/.gdata/cikk/gpc_gallardose.jpg)
Ugyanakkor Winkelmann elárulta, hogy folynak új fejlesztések, bár ezek nagyrészt a meglevő modelleken alapulnak. Egy konkrét példát is megemlített: állítólag igen közel áll a megvalósuláshoz a Gallardo könnyített változata spártai felszereltséggel és hátsókerék-hajtással. Ez a típus a BMW M3 CSL-hez vagy a Porsche 911 GT3-ashoz hasonlóan azoknak készül, akik elsősorban versenypályán használnák szívesen méregdrága sportkocsijukat, ahol sem a nehéz négykerék-hajtásnak, sem a légkondicionálónak nem vennék sok hasznát.
Az is kiderült, hogy a legtöbb fejlesztés útjában a hatalmas kereslet áll: a megrendelések alapján már az idén 1900 Lamborghini készül - 800 Gallardo, 600 Gallardo Spyder és 500 Murcielago -, és ezzel ki is használják a teljes rendelkezésre álló kapacitást. Egyelőre még az sem biztos, hogy a Gallardo alapú Concept S sorozatgyártása valaha is megkezdődhet, mivel Winkelmann szerint elsősorban a nagyszériás modellek vásárlóit szeretnék kielégíteni, így viszont egyáltalán nem biztos, hogy marad kapacitás a tető nélküli különlegesség gyártására.