2006. január 4., szerda 8:38
A terepjáró terepjáróként való alkalmazása előtt az első és legfontosabb feladat az abroncs teljesítőképességének meghatározása.
A gumiabroncsok jelentőségét nehéz érzékletesen elmagyarázni egy átlagos autósnak. Akár az öt lengőkaros első felfüggesztését vagy a menetstabilizáló rendszerét. Kollektív katarzison kell átesnünk, hogy megértsük a miérteket. Pedig az abroncsgyártók ma már olyan szintű technológiát használnak, amellyel akár az aszfalt hőmérsékletének 5 fokos eltéréséhez is tudnak alkalmazkodni - gondoljunk csak az autósportok csúcsára, az F1-re vagy a ralira.
A speciális abroncsok fejlesztése és gyártása borzalmasan drága, ezért használunk olyan gumit, ami a mindennapi közlekedési körülményeink (időjárás, aszfalt minősége, az autónk és vezetési képességeink) alapján a legjobb kompromisszum. Mert ami jól tapad szárazon, gyorsan kopik, és nagyon csúszik nedves aszfalton; a túl peres viszont növeli a kanyarsebességet és az irányíthatóságot, de a kátyúk, esetleg egy nagyobb nyolcadik kerületi tankcsapda a felnivel együtt felfalja. Ami jó télen, nem jó nyáron, és fordítva.