A múltidéző kupé egyszerre erős és hatalmas. A részben az 1970-es elődtől kölcsönzött formát már korábban is megcsodálhattuk néhány kiszivárgott fénykép jóvoltából, de a fotókon nemigen látszott, hogy a Challenger egy valódi óriás.
Az autó teljes hossza 5,03 méter, tengelytávja pedig 2,95 méter, így nemcsak a Ford Mustangnál nagyobb egy számmal, de az alapjául szolgáló Chrysler 300C-nél is terebélyesebb. A nagy méreteknek köszönhetően a Challengerben hátul is elegendő a hely felnőtt utasok számára.
A tervezők viszont igyekeztek minél több szénszálas műanyagot használni a karosszéria kialakításánál, így a Challenger jóval könnyebb, mint ahogy a méretei alapján gondolnánk. Ennek, és persze a hatsebességes kézi váltónak köszönhető, hogy az erősebbik, 6,1 literes Hemi-motor 425 lóereje sokkal jobban mozgatja a kupé-tanulmányt, mint a 300C-t: a Challenger 4,5 másodperc alatt képes elérni a 100 km/h-s tempót, a végsebessége pedig megközelíti a 280 km/h-t.
A megkapó forma és a kész műszaki alapok ellenére még mindig úgy tűnik, hogy a Chrysler elzárkózik a sorozatgyártás lehetőségétől. Ugyanakkor nem lehetetlen, hogy meggondolják magukat, ha meglátják a százezres tömeget a Dodge Challengerért tüntetni Auburn Hills utcáin.